Kiosk beach

Kioskrutiner/instrukserfor beach/fotballkiosk
Kiosk må samkoordineres med fotballgruppa i god tid før kamp.

DET MÅ VÆRE EN VOKSEN PERSON (over 18 år) I KIOSKEN HELE TIDEN SOM HAR ANSVARET. Egne eller andres barn skal ikke være inne i kiosken.
OBS!!!
Kontakt Morten Sjaamo tlf:918 94 972 for å få nøkkel til kiosken (dette gjelder kun håndball).
Åpning av kiosk, senest 30 minutter før første kamp:
Kioskvaktene (2stk) har med vaffelrøre ca 3 liter og kake. (Må selv bli enige om hvem som tar med hva). Uten vakt-skifte må en nok regne mer vaffelrøre.
Åpne kiosken minimum 30 minutter før kampstart
Sett i stikkontakten til pølsekoker. Fyll på vann opp til litt over risten. Ca 10 min oppvarming på 70-75 grader. Legg så i pølsene (ved 1 kamp bare 5-6 pølser) ellers må det vurderes ut fra hvor mye folk det er. Det tar ca 10 min å varme pølsene. (Her må nok håndball vurdere hvor mye folk det er.)
Kok kaffe og fyll på 1-2 tvkanner.
Åpne "nettluken" foran vinduene ved å skru av de to mutrene som sitter på innsiden. Nettluken løftes rett opp og festes godt med to større mutre (bruk også jernskivene) som ligger på benken nær vinduet.
Sett ut reklameflagg og plakat foran kiosken og reklamebukk borte ved beachbanen (når det er kamper der).
Heng ut supporterutstyr.
Åpne dør til toalett og eventuelt garderobe.
Stenging av kiosk:
STENG ETTER AT ALLE SPILLERE ER FERDIG I GARDEROBEN OG HAR FORLATT OMRÅDE.
Skyll/vask kaffekanner/tvkanner.
Trekk ut kontaktene til: kaffetrakter, vaffeljern og pølsekoker
Tørk/vask av kaffetrakter (husk å ta ut filtrene), pølsekoker og vaffeljern.
LEGG ALL SJOKOLADE NEDERST I BRUSSKAPET FØR DU FORLATER KIOSKEN ETTER SISTE VAKT.
Tørk av benkeplater og vask opp.
Vask gulv
Steng "nettluken" foran vinduene.
Ta inn flagg, plakat og supporterutstyr.
Sjekk, toalett/garderober og gang. Lås alt før du forlater området.
Kast all søppel rundt kiosken og i søppeldunkene inne i kiosken i søppelkassene på andre siden av huset.
Dommer (både fotball og håndball) får 1 pølse/vaffel og 1 brus.
DET ER IKKE LOV Å DELE UT VARER FRA KIOSKEN GRATIS UT OVER DETTE.
I kiosken selges:
Kaffe
Brus/vann
Vaffel
Sjokolade og div
Is
Vi selger også supportertøy (hvis tomt, flere på møterommet i klubbhuset)