INSTRUKS FOR SEKRETARIAT:


  • Det skal være 2 stk i sekretariatet, håndballkretsen krever at personene over 16 år.
  • En tar seg av klokka og en fyller ut kamprapporten med mål.
  • Det må være et tett samarbeid mellom speaker og sekretariat.
  • Arrangementsansvarlig holder base sammen med musikk/speaker og har hovedansvar for kamprapporter, deltagerlister og dommerregninger.
  • Husk å starte stoppeklokka ved kampstart, i tilfelle hoved klokka stopper.


FØR KAMP:

1) Sett fram bord og tre stoler til sekretariatet.

2) Sett ut innbytterbenker til begge lagene ved siden av sekretariatet.

3) Sett opp klokka og anlegg. Eske med utstyr ligger i dommergarderoben, der fins også instruks for klokka. Klokka på veggen vil være den som styrer kampen, mens klokka på LIVE føringen vil være bare i tillegg.

4) Start opp LIVE kampføring, brukerveiledning fins her: Brukerveiledning for LIVE kamper.pdf

5) Ta gjerne en prat med dommerne/dommerutvikler hvis du er usikker på noen regler etc.


KAMPSTART:

1) Sørg for å starte stoppeklokke samtidig ved siden av hallklokka. Det skal alltid gjøres, i tilfelle strømmen skulle gå.

2) Signaler til dommeren at du er klar ved å løfte den ene hånda. Klokka startes når dommer blåser i fløyta.

ETTER KAMPEN:

1) Sørg for at alle har signert kamprapporten. Lagledere og dommere skal signere kamprapporten i LIVE for å verifisere at den er korrekt utfylt.

2) For J/G11 serie skal vi betale dommere kontant. Hver dommer skal ha 150,- per kamp. Bruk dommerregning som ligger ferdig fylt ut i arrangementspermen hvis dommerne ikke har med regning selv.

3) Rydd sammen sekretariatet og sett det på plass slik at det står like ryddig som vist på bildet som henger på veggen.

4) Mopp hallflaten sammen med musikk/speaker

5) Sørg for at alle garderober er ryddet, og ta ut fulle søppelposer. Ta ned garderobeskilt.

6) Sjekk at ytterdører og garderobedører er låst, og slukk lyset i hallen.

7) Hjelp til der det trengs når dere er ferdig. Vi arrangerer dette sammen, så det er viktig å hjelpe hverandre :)

 


 Trenger man noen til å steppe inn i sekretariatet – er det arrangementsansvarlig som er den vikaren.


Levert av IdrettenOnline