INSTRUKS FOR SEKRETARIAT:

Oppmøte 1 ½ time før kampstart

  • Det skal være 2-3 stk i sekretariatet, NHF krever at personene er over 16 år.
    1. En tar seg av klokka
    2. En fører digital kamprapport via Håndball LIVE 
    3. En har ansvar for musikk og speakertjeneste

FØR KAMP:

  • Sett fram bord og tre stoler til sekretariatet.
  • Sett ut innbytterbenker til begge lagene ved siden av sekretariatet.
  • Sett opp klokka og anlegg. Eske med utstyr og brukerveileder ligger i dommergarderoben
    1. Klokka på veggen vil være den som styrer kampen, mens klokka på LIVE føringen vil være bare i tillegg
  • Logg deg på ipad med brukernavn og passord (ligger i permen), start opp LIVE kampføring, brukerveiledning fins her: Hvordan før Handball LIVE
    1. Kontroller Kamptropp for hvert lag: alle spillere registrert, riktig draktnr for alle spillerne, alle lagledere registrert
    2. Velge lagansvarlig for hvert lag - Lagleder A
    3. Lagansvarlig godkjenner og signerer kamptropp med PIN-kode
  1. Ta gjerne en prat med dommerne/dommerutvikler hvis du er usikker på noen regler etc.
  2. NB! Hvis det digital føring ikke er mulig av en eller annen grunn, så ligger det blanke kamprapporter i papir i permen i dommergarderoben

KAMPSTART:

  • Sørg for å starte stoppeklokke samtidig ved siden av hallklokka. Det skal alltid gjøres, i tilfelle strømmen skulle gå
  • Signaliser til dommeren at du er klar ved å løfte den ene hånda. Klokka startes når dommer blåser i fløyta

ETTER KAMPEN:

  • Sørg for at dommere godkjenner og signerer kamprapporten med PIN-kode
  • Dommergodtgjørelse utbetales av klubb etter å ha mottatt regning fra dommerne digitalt
  • Fullfør og avslutt føring av digital kamprapport – NB! Hvis dette ikke gjøres registreres ikke resultat
  • Rydd sammen sekretariatet og sett det på plass i dommergarderoben
  • Mopp hallflaten sammen, utstyr finnes i vaskerommet rett bak sekretariat
  • Sørg for at alle garderober er ryddet, og ta ut fulle søppelposer. Ta ned garderobeskilt
  • Sjekk at ytterdører og garderobedører er låst, og slukk lyset i hallen

 

Trenger man noen til å steppe inn i sekretariatet – er det arrangementsansvarlig som er den vikaren.