Messecup 20-22 mai - Hvem blir med?

Postet av Anita Farnia Lilleland den 3. Feb 2016

Helgen 20-22 mai skal IF Tyristubben ta med seg alle håndball-spillerne sine og spille cup. Håndball-cup er kjempegøy og sosialt for ungene og handler MYE mer om det sosiale og opplevelsene enn håndball, men vi skal selvsagt spille noen håndballkamper også :-)

Cupen er i Tønsberg og arrangeres i samarbeid med klubbene Tønsberg Turn og Flint Tønsberg. Kampene vil foregå i haller rundt om i Tønsberg området og vi skal bo på skoler i distriktet. Alle tar med seg sovepose og liggeunderlag/luftmadrass til innkvartering.

Vi reiser nedover etter skolen/jobb på fredag og ankommer skolen hvor vi skal innkvarteres. Foreldre/familier som ønsker å bli med til Tønsberg denne helgen kan benytte seg av tilbud på Quality Hotel Tønsberg for anledningen. Lagledelsen ordner med en grill slik at spillere og lagledelse griller på skolen fredag kveld før vi hopper i soveposen. Dette blir sosialt og gøy, vi håper at alle Tyristubben lagene kommer på samme skole og at alle foreldre/familier som er i Tønsberg kommer for å være sammen med oss. NB vi i lagledelsen kjøper kun inn mat til spillerne slik at øvrige må kjøpe inn til seg selv :-)

Lørdag blir det håndball-kamper og vi transporteres i Tønsberg-området med buss (mellom haller, skolen vi bor på, evt annen skole for middag). Lagledelsen kjøper inn lunsj slik at vi spiser lunsj sammen. Vi kommer også til å kjøpe med oss saft og frukt til laget slik at vi har det som proviant for de som trenger ekstra påfyll underveis. Middag lørdag spises på anvist middags-sted fra cup'en. Vet ikke hvor nå, men dette blir altså en middag kun for spillere/lagledelse slik at foreldre som følger oss må arrangere for eksempel felles middag et annet sted. Etter middag tar vi buss tilbake til skolen hvor vi bor for å dusje og stelle oss. Hva som så skjer på lørdag ser vi ann på jentene osv. Cup'en arrangerer et disko som vi kan reise på ellers kan det hende at vi arrangerer sosiale aktiviteter på skolen der vi bor og har det gøy sammen. Alle planer er ikke lagt enda :-)

Søndag etter frokost er det igjen kamper. Vanligvis får vi beskjed om at vi må pakke ut av skolene til rundt 11-12 på formiddagen søndag, så da må pargas hentes av foreldre. Dette kommer vi nærmere tilbake til. Hvordan søndagen blir seende ut er usikkert fram til vi får noe kampoppsett, men regner med at vi reiser hjem etter lunsj på søndag.

Det viktigste nå er at vi må vite hvem som skal være med. Vi trenger bindende påmelding innen utgangen av søndag 7 februar. Som sagt betaler IF Tyristubben for selve påmeldingen av laget til cup'en, men hver enkelt må dekke deltagerkortet sitt under cup samt sin andel av mat, frukt ect som lagledelsen kjøper inn og deltagerkort for lagledelsen. Totalprisen avhenger litt av hvor mange som blir med, men anslagsvis 1.200 pr barn totalt for helgen. I tillegg trenger vi to voksne som vil være med lagledelsen hele tiden sammen med laget (sove i klasserom med oss ect) slik at vi til enhver tid er 4 voksne rundt jentene.

Har dere spørsmål er det bare å spørre - mange er nye i håndballmiljøet og har kanskje aldri vært på cup. Men dette er gøy - det kan jeg skrive under på! Noen av mine egne beste barndomsminner er fra diverse håndballcup'er opp gjennom åra :-) Vi håper alle spillerne har lyst og anledning til å være med på cup!