Håndballjentene forlater Tyristubben

Postet av Sonja Irene Simonsen den 21. Mai 2015

Tyristubben J98/99 (J16) forlater klubben etter 8 år med stor aktivitet.

I 2007 ble laget startet, og mange jenter født i 1999 og 1998 fra nærmiljøet har vært med i laget over mange år.

Laget spilte mini- og aktivitetsturneringer de første årene. I Regionens regi har jentene spilt i to serier samtlige sesonger bortsett fra den aller første - mange kamper og mye spilletid for alle.
Videre kan Ål Cup, Minnehall Cup, Olavscupen, Vår Cup, Starum Cup og ikke minst Granollers Cup i Spania nevnes som store opplevelser. Laget har deltatt i PW Cup (uoff NM) hele fem år. Beachhåndball har vært et eventyr for dette laget.

Hvis noen høydepunkter skal nevnes så må det være oppvisningene i Beachhåndball, bronse i Granollers Cup og en strålende plassering i siste sesongs landsdekkende Bringserie.

Tusen takk til alle spillere for at dere har satt "Tyristubben på kartet", dere har vært flotte ambassadører for bygda vår!
Takk til en strålende foreldregruppe som har støttet og bidratt stort til suksessen.

Heldigvis fortsetter de aller fleste jentene med håndball videre, men for at alle skal få et godt tilbud med spill på J18 og seniornivå har de aller fleste valgt videre spill i Hønefoss Sportsklubb.

Lykke til videre alle sammen!