Vi vinner vår siste B-serie kamp over Slemmestad 10-15

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 11. Apr 2015

I dag dro vi til Slemmestad og skulle spille den siste seriekampen i Tyristubben drakta. Rart, men siden vi skal ha på den både i RM, Beach og til slutt Partille er det ikke så vemodig enda - da det er fortsatt 3 måneder til vi skal ta av oss drakta for godt :0)

Vi starter forrykende - Elise setter inn 6 mål mer eller mindre på rappen - og vi leder lenge 6-1. Så våkner Slemmestad jentene - og vi legger oss litt ned på dems sitt tempo. Så i de siste 10 minuttene lager vi ikke ett mål. Vi går til pause med en ledelse på 9-4. Silje sto en flott omgang - og hadde mange fine redninger. 69% redninger er strålende Silje :0) 2.omarm var medgang er det Tyra sin tur.
De som laget mål i 1.omgang var: Elise(6). Josefine(1). Milli(1).Lotta(1)

Kjell-Eric ba dere i pausen å sette opp tempo, og ikke sovne i forsvaret - da det er vanskelig å spille mot ett lag som har ett mye lavere tempo enn oss. Han skrøyt godt av Martine Fossum som vi brukte ute på 5-1 ( sammen med Josefine). Hun jobbet godt, og Slemmestad jentene ble helt forvirret av denne lille aktive jenta - dette gjorde at de mistet ballen mye. Godt jobbet Martine :0)

2. omgang starter igjen meget godt. Alle jobber og alle går på målet. Slemmestad hadde en høy og god målvakt ( hun hadde noen suverene redninger nede - der både ben og arm var med, så det var ikke bare lett å få inn ballen på henne) Hun forsto også hvor Elise skyter - så Elise du må jobbe med å sette skuddet ditt forskjellig. Sto å ventet på deg. Men dette kommer :0)

Igjen jobber Martine og Josefine og Lotta godt på 5/1 rollen - den er slitsom, men veldig nyttig :0) Godt jobbet jenter.
Ekstra moro var det da Martine hopper opp å snapper ballen fra ei som er mye høyerer - setter fart å setter ballen elegant i mål. Da klappet både vi og Slemmestad :-)

Bakover står også Tyra som en vegg og har 70% redninger - vi var meget godt fornøyd med målvaktene våre i dag :0)))
Slemmestad spilte bedre i andre omgang - og det blir 6-6 i den omgangen. Men vi vinner 10-15 og får med oss 22 poeng - da får vi se hvor vi havner på tabellen da alle de andre har spilt ferdig. Vi er i vertfall veldig fornøyd over innsatsen deres.

Dette var laget i dag: Silje(69%). Tyra(70%). Sara (0/1-2 ass). Marit (0/4-1 ass). Elise(9/16-1ass). Karine (0/0). Ingrid (0/9-2 ass). Victoria (0/3-2 ass). Josefine(1/2). Lotta (3/3). Martine (1/3) Milli (1/3).