Tjølling ble for sterke i Regionserien

Postet av Sonja Irene Simonsen den 22. Mar 2015

Lørdag ettermiddag spilte Tyristubben 2 mot Tjølling 2 i Regionserien, kampen gikk samtidig som HSKs siste kamp i 2. divisjon denne sesongen. Med litt sykdom, og fire spillere på seniorkamp i Kongsberg var det ni disponible spillere til kampen mot Tjølling.

Jentene virket blide og tente før kamp, etter en liten nedtur de siste to ukene håpet vi på opptur lørdag på hjemmebane.

Vi startet i forsvar, stod godt og satte inn 1-0 etter en flott ankomst... Bra!
Men så var det visst slutt... Tjølling gjorde akkurat som de ville, skjøt oss i senk og løp kontringer - Tyristubben-jentene var tafatte i begge ender av banen. Vi ble liggende mange må bak, og det så stygt ut! Vi slet i midtforsvaret og Amanda slet bakerst, fremover ble det ikke noe rytme. Vi kan nok skylde en del på uvante kombinasjoner og spilleplasser, for vi hadde med oss to kantspillere, en linje, to høyre bakspillere og tre midtspillere til kamp...
Heldigvis hevet jentene seg mot slutten, og vi gikk til pause med 8-14 ledelse til bortelaget.

I pausa fikk jenten skryt for å holde humøret oppe, og de ble roset for viljen til spill i uvante posisjoner. Med litt bedre kontroll bakover og større vilje til å løpe ville kampen mest sannsynlig jevne seg ut.

Vi startet mye bedre, og etter at vi la ut frimerke på en av Tjøllings skyttere kom vi stadig nærmere i målprotokollen. Tuva gjorde en meget god kamp begge veier, i mange forskjellige posisjoner - flott å ha spillere som tar utfordringen og bidrar uavhengig av spilleplass. Bra Tuva!
Nanna fortjener også skryt for meget god skyting fra linja, og Amanda for nok en gang å heve seg fra 1-2.omgang.
Da 6 min gjenstod var vi oppe på to mål bak, men med litt lite krefter igjen ble det tøft på slutten - kampen endte til slutt med 20-26, og sesongens andre tap i denne serien.

God opphenting og innsats, godt humør - med litt jevnere prestasjoner hadde kampen blitt en annen.

Laget: Amanda (40,9%), Tuva (2/7, 7 assist), Marthe (0/0), Hege (4/8), Emilie (2/4), Føyn (3/5, 2 assist), Line (1/5, 3 assist), Nanna (6/8), Oda (2/5, 7 assist)

Ny kamp kommende fredag på hjemmebane, vi satser på seier før Påskeferie!!