Seier over Holeværingen i den siste seriekampen mot de :0)

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 20. Feb 2015

Vi klarte det jenter. Dere klarte det :-) Vant over Holeværingen 14-12 (7-7 til pause). En super spennende kamp igjen.

Alle kom til Tyristrandhallen i dag for ett mål i øyet - ikke la Holeværingen få vinne over oss den siste gangen vi møter de i en serie ( vi slår sammen disse to lagene fra høsten 100%).
"Laget som har mest humør - vinner i dag" mente Maren - og det sa vi til alle - at i dag skal vi ha det gøy på banen å ha trua på oss som ett lag.

1. omgang begynner ikke så bra for oss - Hole tar raskt ledelsen og etter 6:30 på tavla sto det 1-4 til Holeværingen. Da tok Tore en timeout. Gjorde noen justeringer. Vi hadde ikke med Oda, lå hjemme syk, og begynte slik: Maren på venstre beck - Ingrid på mitt og Elise på høyrebeck. Det fungerte ikke helt med Elise på høyre i dag - så derfor justerte Tore det slik: Elise venstre beck - Maren på mitt og Ingrid på høyre beck - og det ble noe helt annet.

Tore hadde også satt Lotta på høyre ving i dag - for å stoppe den gode venstrekanten til Hole: Hedda. Dette fungerte 100% Fremover løper også Josefine og Lotta bra - men Josefine har 2 bom på 100% sjanser på rush - det kokte vel litt i hodet.

De fikk også beskjed at de måtte passe og prate mer om streken til Hole - og flytte forsvaret over.

Nå begynte opphentingen:
8:10 - 2-4 til Hole. 11.20 - 4-5 . 15.00 - 5-6 . 15.45 - 6-6 . og så 7-7 til pause der vi ledet, men vi slapp inn ett skudd muren skulle ha tatt. Spenningen var å ta og føle på, men vi var veldig fornøyd med opphentingen.

2.omgang.
Vi begynner igjen slik vi startet 1.omgang - Vi satte ikke det første målet før det hadde gått 7:30 inn i 2 omgangen. Mens Hole hadde satt inn 3 raske. To fra Hedda på ving, derfor byttet vi inn Lotta. Hedda må passes på av en som er like raskt som henne selv.

Josefine ble også tidlig satt igjen - for vi måtte ha noen som gikk mer på mål. Tore roper på Maren og ber henne gå mer på mål selv - ikke bare spille opp Elise. Maren begynte med dette - og drar på seg flere Holejenter - og da er det bare for Maren å lempe den over til Nanna, som setter ballen i målet.
Lotta og Josefine fortsetter å løpe - og Lotta setter ett strøken kontra mål. Vi får også 3 straffer som Josefine setter inn det første - og Nanna de to neste. Det var Nanna, Maren og Josefine som gikk igjennom og ble tatt - slik at vi fikk straffene. Bra jenter.

Ingrid kaster noen strøkne langpasninger som sitter i klypa på både Josefine og Lotta - der er du god Ingrid + du har ett flott stuss pasning inn til Nanna på streken.

Når det sto på tavla 7:30 satte Elise inn andre omgangens første mål fra oss, også starter igjen opphentingen - og veien mot seier: 7:30 Elise inn: 8-10. 9:50 Lotta på kontra. 9-10 . 11:00 Maren igjennom 10-10. 11.35 Nanna får innspill fra Maren : 11-10. 15:15 Maren blir tatt i skuddet. Nanna setter straffa : 12-10. 17:11 13-11. 18:20 Josefine blir felt - Nanna setter straffa: 14-11. 19:00 setter Hole inn sitt siste 14-12.

Det blir ikke mange mål verken for oss eller Hole. Grunnen er at begge disse to lagene er veldig gode i forsvar - så det blir vanskelig å komme igjennom - dette er bra jenter. Bak står målvaktene veldig bra, og gjør en super jobb. Dere vinner til slutt 14-12 Der dere henter opp en 3 måls-ledelse til Hole. Gratulerer med en super morsom kamp - der alle viste spilleglede, glade når de satte ballen i mål. Det er slike kamper som gjør at dette er så morsomt å jobbe med dere.

Jeg vil også si litt om lagånden i dag: I dag ble Sara og Emilie sittende veldig mye på benken. Dette er ikke helt slik vi liker å gjøre - men vi ga dere grunnen. DET som da er så flott, er at ingen av dere ble sure - dere var bare glade for at jentene ute på banen gjorde det bra. Dette er veldig positivt, og vi vil takke dere to for den holdningen.

Dette var laget i dag : Silje(30%). Karianne(50%). Maren(2/5- 5 assiser). Nanna(7/7 herav 2 straffer). Ingrid(0/3 - 2.ass). Elise(3/11 - 2.ass). Lotta(1/4). Josefine(1/3 - herav 1 straffe). Emilie (0/1) og Sara(0/0).