B-serie kamp i Nesbyen

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 8. Feb 2015

I fint vær reiste 15 jenter og 9 voksne til Nesbyen - i dag skulle vi spille både bortekamp og hjemmekamp der oppe. Denne gangen var det også sykdom både noen som ble hjemme - og som måtte være med halvsyke, derfor hadde vi med oss nok spillere til å takle to kamper. Vi valgte også å ha med nok utespillere - og heller ha 1 målvakt pr.kamp.
I dag skulle også Emma teste om hun klarte å spille uten å få hodepine (pga hjernerystelsen) og Marit skulle teste armen sin.

I dag hadde vi fokus på å prøve nye plasser (på noen) og ha det gøy. Vi viste at Nesbyen hadde kommet selg veldig etter vi møtte de i fjor, så vi gjennomførte to morsomme kamper. Vi hadde det gøy både spillere og trenere, og supportere.

Vi startet med dette lager: Martine V-ving. Victoria V-beck. Sara Mitt-beck(Kaptein). Marit H-beck-Silje H-ving og Emilie på strek. Når det hadde gått nesten 10 minutter begynte vi å bytte. (slik vi gjør hver kamp :-) ).

Vi vant 1 kampen 6-17 (2-8 og 4-9)
der Karine lukket buret nesten helt. Du leser skuddene godt, og bare henter ned skudd som var på vei til hjørnene oppe. Veldig veldig bra Karine.

Dette var laget:
Karine(62,5%). Lotta(1/2). MartineF(1/4). Victoria(2/10). Maren(4/7). Sara(0/3). Nanna(3/6). Camilla(1straffe/2). Marit(0/1). Josefine(2/6). Emilie(3/4). Silje (0/2).

I denne kampen begynte vi litt tregt - men så ser det ut som Martine F får bare leia - får ballen, tar en rask vending å satt ballen i mål - da våknet alle dere andre. Da begynte dere med tempo - og alle turte å gå på målet :0)) Selv om vi vinner med 11 mål - så er det ikke at Nesbyen ikke er gode - det er takke være Karine bakerst - at det ikke blir mer mål enn 6 + ett godt forsvarsarbeidet. Vi spiller 5-1 fra første stund - dette ødelegger også mye for Nesbyen. Nesbyen holder tempo oppe - så det var moro å spille mot de :0))

Så tar vi en matpause mellom kampene, før vi skal sette i gang med kamp nr. 2 - Martine F reiser tilbake til hytta, og nå kommer Malin inn for henne.

Nå var det Tyra sin tur å stå hele kampen alene. Nesbyen har 4 99-jenter på disp, de kan kun spille 2 - 99 jenter om gangen - og nå kom det inn en ivrig , raskt, sterk og veldig glad å gå på mål 99 jente. Hun var vanskelig å holde - og hun var tøff i forsvar.

Slik starter vi denne kampen: Malin V-ving. Victoria H-ving - Sara på mitt. Camilla H beck - Silje H-ving og Emilie på strek.

Denne kampen så det nesten ut som Nesbyen kunne ha vunnet etter første omgang- de jobber og de løper. Men det gjør vi også - vi går til pause med en ledelse på ett mål (7-6). Emma prøvde seg i denne omgangen - men dessverre så kom hodepinen og kvalmen for fult - dette er veldig kjedelig for Emma. Sara ga også alt - og kastet inn håndkle på siste omgangen - Victoria som har vært lenge syk - var også helt ferdig, og ba om å spille kun litt i 2 omgangen.

Vi lar da Josefine overta beckplassen til Victoria - Maren setter vi da på mitt - Camilla spiller nesten hele 2 omgang på høyre beck. Emilie fortsetter på strek - og får en 5 minutter pause, da vi setter inn Nanna, slik at Emilie fikk puste.

Nå ba KE dere passe på hun ivrige 99 jenta - og det klarte dere bra. Maren tok seg av henne sammen med Camilla :-) Emilie stopper også den andre 99-jenta - så nå fikk dere virkelig tak på de. Fremover løper dere og løper dere - mange flotte langpasninger kommer - som dere setter i målet. Bra jenter. I denne omgangen har Maren 6 assiser - 3 av de er til Nanna ( når hun spiller de 5 min på strek) - dere har ett samspill dere to som bare er moro å se på.

Vi vinner siste omgang 12-6 - sluttresultatet ble 19-12
Tyra fortsette der Karine slapp å hadde en redningsprosent på 59,3% Så vi er veldig fornøyd over hva dere gjorde bak i dag jenter :0)))
Laget: Tyra(59,3%). Lotta(1/4). Malin(1/6). Victoria(1/5). Maren(4/6). Sara(0/2). Nanna(3/3). Camilla(1/1). Emma(0/1). Emilie(2/3). Silje(1/2). Josefine(5/4).

I dag spilte vi litt på andre plasser - Victoria spilte venstre beck - Josefine prøvde seg på beck og så klart strek. Emilie spilte strek. Maren prøver seg på Ving. Nanna spilte mittbeck - så har ble mye prøvd ut :0)) Det var spilleglede - det var tempo og mange flotte langpasninger. Det er så gøy å være sammen med dere når dere har det gøy både på og utenfor banen.

Vi avsluttet denne flotte lørdagskvelden på MC Donald på Flå - der alle sammen stoppet på vei hjem. Takk igjen alle sammen for en herlig kveld - vi er så stolte av dere alle sammen.
Sees til mandag - da vi skal trene med J02/03.