Knepent tap i Regionserien på hjemmebane

Postet av Sonja Irene Simonsen den 31. Jan 2015

En flott dag i Tyristrandhallen som startet med kalasseier for J14 mot et svakt lag fra Drammen BUL, men jentene fikk løpt inn mange fine kontringsmål - bra!. J12 fulgte opp med overkjøring de også, HSK/HIF ble kontret i senk - nok en storseier til hjemmelaget.

Dagens siste kamp var ny kamp for oss i A-sluttspill i Regionserien J16.

En turbulent uke startet med at Marte Moen brått og uventet valgte og slutte i Tyristubben. Hun har meldt overgang til Glassverket. Sjokket hadde nesten ikke rukket og synke før jentene fikk en ny nedtur på onsdagens trening - Malin får en kraftig rotasjon på det glatte gulvet og faller stygt på hofta, mistanke om bekkenbrudd... Heldigvis for henne og oss slapp vi med skrekken, røntgen viste ikke brudd og hun var kun kraftig forslått. Omgangssyke hos noen ble neste utfordring....Torsdagen ble brukt til god trening til tross for ukas kjipe opplevelser, jentene samla seg og gjennomførte en god økt med godt humør og samhold - bra jenter!!
Uttaket til lørdagens kamp ble endret mtp alt som har skjedd gjennom uka, vi var usikre på hvem som ble klare til kamp...

Tyristubben 2 - Konnerud 2

Godt humør i laget før start, og Malin hadde kommet seg på beina igjen og skulle testes ut i dag mtp HSK- kampen i morgen.

Konnerud ankom med nærmest toppet mannskap. Vi så frem til en tøff kamp, og håpet på gode opplevelser for spillere som ikke får mye spilletid i Bringserien.

Lagene fulgte hverandre til 3-3.
Vi fikk godt tak i Konneruds gode midtspiller, men sleit skikkelig med og stå riktig på arm på vår venstre side. Fremover slet vi med tempo og timing, men hang oss på bortelaget. Konnerud hadde en god periode midtveis hvor de går opp i 4-måls ledelse, men etter litt omrokkering henter vi oss inn igjen og til pause er stillingen 10 -11.

I pausa får jentene skryt av undertegnede for og henge godt med Drammenslaget. Med litt høyere tempo, ørlite bedre innsats og kontroll på vår venstreside bakover var det fullt mulig og hamle opp med dette laget.

De siste 25 minuttene blir veldig lik de første. Lagene følger hverandre i målprotokollen.
Mange av våre bakspillere gjør en iherdig innsats fremover, og initiativet er der til tross for at man ikke alltid lykkes - det er bra! Fortsett og prøve, det er det eneste som hjelper!
Vi får dessverre liten uttelling fra kant i dag, Hedda og Hege har noen avslutninger, men det blir for lite aktivitet ellers. Bakover står vi tidvis bra, men enkelte sliter veldig med og stå riktig på ram - noe og jobbe videre med!
Etter ca.23 minutter er stillingen 18-21, time-out og vi legger ut i mann-mann som et siste forsøk på uavgjort... Jentene står strålende i mann - mann, lager ikke frikast og presser Konnerud til feil. Vi scorer og stillingen er 19-21. Nytt godt forsvar, men Konneruds Nora får bruke 7 skritt og scorer til 19-22. Vi scorer raskt, 20-22. Og nok en gang får Nora gå altfor mange skritt og setter spikeren i kista med 20-23... Vi scorer nok et mål til 21-23, men dessverre ble det ikke poeng denne gangen - til tross for at muligheten til de grader var der!!!

Laget: Amanda (43,9%), Marthe (0/0), Hedda (0/1, 1 assist), Ingunn (2/3), Amalie (3/7, 4 assist), Tuva (3/6, 4 assist), Line (0/4), Føyn (6/9, 3 assist), Hege (2/6, 1 assist), Kristiane (0/0), Malin (4/4), Sangnes (1/3, 1 assist)

Skryt til jentene i dag for godt humør, gode tilbakemeldinger til hverandre både på banen og fra benken - bra at dere står opp for hverandre, sammen mot målene!!!

Etter kampen oppstår det en situasjon rundt dommerne. Våre jenter, og undertegnede, er misfornøyd med kampledelsen i sluttminuttene - dommerne fanger opp at en eller annen sier at de synes det var skikkelig dårlig dømming på slutten. Dommerne velger og gi Amalie rødt kort, de TROR det er henne som sier det.... Rødt kort i siste spilleminutt betyr rapport og at spilleren må stå over kommende kamp - dette endte i diskusjoner med spiller, trener, observatør og dommere... Uvisst hvem spiller som sa noe, uvisst om dommerne gjorde rett.... Det som er helt sikkert, er at våre spillere må lære av situasjonen - ingen høylytt kritikk til dommere i kamp eller etter kamp!!
Vi venter på rapporten, ser hva som skjer - men har fått bekreftet at Amalie uansett kan spille åpningskampen for HSK i Hønefoss Arena i morgen. Hvis hun må stå over en kamp så er det ikke senior, men J16-kamp.