Ny seier i A-sluttspill i Regionserien

Postet av Sonja Irene Simonsen den 25. Jan 2015

Etter ei uke preget av mye sykdom i laget var det søndag klart for kamp i Regionserien mot Hokksund 2 på bortebane.

Hokksund hadde kamp i Sør Norge Serien parallelt med vår kamp, så det var mange 99-jenter som stod på motsatt banehalvdel i Sentrumshallen i Hokksund.

Jevn omgang med godt målvaktspill av Amanda, og en god start på kanten av Marte M med fine mål. Lavt tempo i første omgang, og lite skudd bakfra banen
Til pause var stillingen 7-10.

I pausa fikk våre midtspillere Tuva og Oda nok en gang litt "pepper" for manglende skyting, vi MÅ ha skuddtrussel i midten for at spillet skal fungere godt...

Jentene tok tak, og spesielt Tuva viste frem sinegode skudd bakfra banen i tillegg til gode 7-metere.
Omgangen ble helt jevn, hjemmelaget hentet inn ledelsen og stillingen mot slutten var 17-17.
Tyristrand-jentene bet tennene sammen, og etter gode redninger av Amanda og god skyting mot slutten sikret vi seier 17-20.

Uttellingsprosenten offensivt var i dag på 62,5 %,da vinner man oftest kamper - bra!
21 tekniske feil er for mange med relativt lavt tempo.
100% uttelling på 7-meter er vi godt fornøyd med

Laget: Amanda (46,9%,2assist), Marthe SG, Kristiane, Tuva (7/8, 3 assist), Hege (0/2), Ingunn (1/2, 2 assist), Emilie (1/2), Marte M (4/7), Nanna (3/4, 1 assist), Oda (1/4, 1 assist), Maren (3/3, 7 assist)