Sluttspill-start på hjemmebane

Postet av Sonja Irene Simonsen den 14. Jan 2015

Etter god trening for mange i jula, treningskamp 1. nyttårsdag og PW Cup første helg i januar føler vi oss godt forberedt på travle uker med sluttspill i Sør Norge serien og Regionserien parallelt med Bringserien nå i 2015.

Jentene spilte seg frem til B-sluttspill i Sør Norge serien før jul, og det blir mange dueller mot lag fra Vestfold frem mot April. Vi skal møte Falk Horten, Flint Tønsberg, Halsen, Tømmerholt og Herøya i dobbel serie.

Tyristubben - Halsen

Første kamp ble spilt hjemme mot Halsen 10. januar.

En godt gjennomført kamp, hvor det meste går etter planen når jentene klarer og holde konsentrasjonen.
Vi håpet på mange kontringer, og vi fikk det - Hedda, Julie og Marte løp ifra Halsen-spillerne uten problem og Amanda turte igjen og spille flere langpasninger. Det er vi godt fornøyd med!

Vi håpet også at kampen ville utvikle seg slik at vi kunne øve på "overtall-spill med vestspiller"
Vi fikk prøvd dette ut ved flere anledninger, og det ga uttelling flere ganger - bra!

Med håndbrekket litt på hadde vi god kontroll gjennom hele kampen og vant til slutt komfortabelt 25-17.

Laget: Amanda (41,4%), Malin (6/8, 1 assist), Hege (0/2, 2 assist), Føyn (1/6, 1 assist), Marte M (2/4, 1 assist), Line (2/5, 3 assist), Hedda (5/7, 2 assist), Sangnes (4/7, 1 assist), Amalie (4/5, 8 assist), Maren (1/2, 1 assist).

53% uttelling fremover og 12 tekniske feil.

En time senere var det klart for kamp i Regionserien.
Tyristubben-jentene kjempet seg til A-sluttspill i denne serien og skal møte følgende lag i enkel serie: Flint Tønsberg 2, Halsen 2, HG Gokstad 2, Hokksund 2, Konnerud 2, Pors/Nesjar, Skade, Teie og Tjølling 2.

Tyristubben 2 - Teie

Rapportene forteller om en noe rotete kamp med lavt tempo. I tillegg hadde Teie en god målvakt som skapte trøbbel for flere av våre spillere.
Jevn kamp som ender med seier 17-15 til hjemmelaget.

Laget: Amanda (61,5%), Tuva (2/7, 4 assist), Marthe SG (0/1, 2 assist), Hege (1/6, 3 assist), Ingunn (2/6, 2 assist), Emilie (0/1), Kristiane (0/0), Føyn (8/10), Marte M (3/11, 2 assist) og Nanna (1/8)

12 tekniske feil er godkjent, men 34,7 % uttelling er ikke godt nok. Uten Amandas gode redningsprosent hadde det nok ikke blitt seier i denne kampen...

Vi er godt fornøyd med to seire i sluttspillet på nyåret, nå blir det oppladning til Bringkamper kommende helg som gjelder.