A-seier over Hokksund/Vestfossen - der vi vant 29-16

Postet av Nina Merethe Rooth Bråthen den 4. Des 2014

En kamp der alle holdt gutsen og tempo oppe. Veldig bra jobba.

Vi kommer tidlig til hallen i dag - da dere ønsket å se Reistad kampen, som vi hadde filmet. Vi kommer til å se på kampen igjen - da dette kun var for at dere ønsket å se den.

Vi kommer derfor tidlig i gang nede i hallen - godt og lang oppvarming, der alle virker våkne og klare til kamp.Litt spente - da den ene målvakta til Hokksund kjenner jentene nå godt, da hun går på Tyristrand skole, og har spilt sammen de på skolelaget til Tyristrand.

Vi hadde også øvd på forrige trening på 3-2-1 forsvar - og tenkte dette var en kamp, der vi turte å prøve ut litt. 3-2-1 fungerte ikke så bra, pga man ikke flyttet ben og forsvaret - og Hokksund fikk lov til å gå med både 5-10 skritt å lage mål ( av dommerne) - så derfor fungerte ikke dette optimalt, men det er moro å prøve noe nytt da. Jeg er for at vi kan prøve dette senere også .

Etter ca 8 minutter legger Tore og Kjell Erik til 5-1, og det er noe jentene liker godt, da de kan snappe å sette fart. Det holdes stor tempo fremover, og det jobber godt bakover - noe glipper ved at Hokksund jentene sklir litt lett igjennom, men det blir lett slik da vi legger ut en "indianer". Oda gjorde en knall jobb som det og snapper ballen og setter inn ballen selv i kontra - eller sender den videre. I dag hadde du 8 assiser, og flere av de kom av snapping av ballen :0)

Vi går til pause med en ledelse på 14-8

Som sagt så jobber alle like godt i dag. Ingrid er en tøffing - og fikk en trøkk, som gjorde at hun ikke spilte 2 omgang. Elise, Maren og Nanna måtte da jobbe hele tiden sammen - uten pause, men dette klarer dere bra. Nanna jobber også helt utrolig, og setter inn til sammen 9 mål i dag ( der to av de er straffe). Maren får frimerke på seg i dag også ( dette er nok noe du kommer til å få en del av) - men Maren er så sterk og rask, at hun dro frimerket av seg flere ganger, Maren hadde også noen strålende kontra-mål hun også.

Vingene jobbet også utrolig bra i dag - der dere løper og jobber godt i forsvaret. Det ble laget 5 ving mål i dag - og alle fire prøvde seg på målet :0)
Bak i dag sto Karianne 1 omgang - hadde ikke noe lett jobb, da vi prøvde ut 3-2-1 forsvaret - husk Karianne at din styrke er å gå ut mot skuddarmen med kroppen din. Dette skal vi bare jobbe mer på.
Silje sto 2 omgang - og fikk en lettere start, men slapp litt for lett de skuddene som kom ned til høyre. ( det virket som Hokksund jentene kun klarte å sette ballen der). Når jeg ba deg sette deg der å vente - tok du flere skudd der nede. Bra hørt.
Alt i alt , så synes jeg dette var en god kamp av dere, dere dere vinner fortjent 29-16, nå skal vi ta med den følelsen da vi skal møte mer eller mindre det samme laget neste lørdag i B-serien.

Dette var laget: Karianne(11%) Silje(46%). Oda(5/6). Nanna(9/10). Josefine(4/7). Maren(6/9). Elise(3/5). Ingrid(1/2). Lotta(1/1). Emilie(0/1). Sara(0/1)
Det var 10 tekniske feil i dag - en stor forbredning fra forrige kamp vi spilte.