Avslutning av Sør-Norge Serien

Postet av Sonja Irene Simonsen den 4. Des 2014

Siste helg i november var det klart for de to siste kampene i Sør Norge serien før jul. Målet om topp 4 plassering og A-sluttspill etter jul  levde fortsatt, men da måtte vi ha to seire avslutningsvis....

Tyristubben - Gjerpen

Store og sterke Telemarksjenter ventet på motsatt banehalvdel lørdag ettermiddag.

Hjemmelaget stilte noe redusert siden hospitantene fra 00/01 hadde egen kamp, og Line og Thale fortsatt er ute med skader.

Marte M startet friskt i midten, men ting stemte ikke helt - det gikk for fort og ble mye feil fremover. Bakover slet vi med skyttere. Marte faller på hånda si midtveis i 1. omgang og må ut med skade, vi mister da en del tempo fremover og sliter med timeing. Stillingen til pause er 13-14

2. omgang blir etterhvert spennende. Vi havner flere mål bak, men kjemper oss mesterlig tilbake. Noen utvisninger og små marginer gjør at Gjerpen sikrer seier 27-25 til slutt.

Laget: Amanda (40%), Amalie (4/11, 9 ass), Marte (2/6, 1 ass), Malin (6/6), Føyn (7/10, 3 ass), Sangnes (4/6, 1 ass), Hedda (2/3), Hege (0/5), Emilie (0/0), Ingunn (0/1, 1 ass)

Marte sin hånd var vond etter kamp, lite trolig at hun var klar til kamp neste dag. Hånda måtte undersøkes. Desverre ble det mandag konstatert brudd i håndleddet, og en spiller til ute av spill.

Søndag var det klart for langtur til Porsgrunn. Målet var an god avslutning på seriespilet før jul. Plassen i A-sluttspillet glapp, men vi ville spille for æren!

Herøya - Tyristubben

Jentene stratet strålende og gikk opp i ledelse 0-6. Det jevnet seg ut utover omgangen, og til pause stod det 10-13 på resultattavla. Rapportene forteller om ujevnt spill av Tyristubbenjentene.

2. omgang blir jevn fra start til mål og ved full tid kan bortelaget juble for seier 19-22.

Laget: Amanda, Malin, Hege, Føyn, Hedda, Marthe SG, Sangnes, Hege, Ingunn, Emilie

Med 2 seire og 4 tap i Sør Norge serien blir det B-sluttspill etter jul.

Dobbel serie mot 5, 6 og 7 plass i pulje to. Kampoppsett publiseres 12. desember.